Порошкове фарбування для СТО

Порошкове фарбування для СТО – сучасна технологія фарбування деталей автотранспорту, що створює надійне корозійностійке покриття.

Порошкове фарбування для СТО
Довговічність вузлів автотранспорту

У процесі експлуатації, деталі та вузли автотранспорту піддаються дуже сильним механічним та хімічним впливам. Їхня довговічність багато в чому залежить від лакофарбового покриття. Своєчасне відновлення пошкодженого лакофарбового покриття деталі може не тільки суттєво продовжити термін її експлуатації, а й запобігти трагедії на дорозі.

Сутність технології порошкового фарбування

Сутність технології порошкового фарбування полягає в нанесенні сухої фарби в порошковому вигляді на деталь та її короткочасного прогрівання при температурі 160° – 200°С полімеризації фарби. Використання порошкових фарб дозволяє створювати високоміцні, стійкі до стирання покриття, що за довговічністю та якістю не поступаються покриттям з кераміки. Через відносно високу температуру полімеризації фарби, порошкове фарбування застосовується в основному для виробів з металу, кераміки та скла.

Основні переваги порошкових ЛКМ порівняно з рідкими ЛКМ:

– Відмінні декоративні властивості порошкової фарби, недосяжні за традиційних способів фарбування. Наприклад, структуровані поверхні: поверхня під муар, під шкіру, під граніт, плюс різноманітність колірних відтінків, контрольованих за рівнем блиску (глянцева поверхня, матова та напівматова).

– Підвищена міцність та довговічність. Завдяки тому, що безпосередньо на поверхні, що фарбується, утворюється полімерний шар з дуже високою адгезією і меншою пористістю, створюється ударостійке покриття, яке витримує значні удари каміння, піску та іншого дорожнього сміття.

– Температурна стійкість порошкової фарби. Температурний діапазон роботи полімерного покриття: -60° до +150°С;

– Хімічна та антикорозійна стійкість порошкового покриття. Полімерні покриття стійкі до більшості розчинників, кислот та солей, надійно оберігають деталі автомобіля від впливу різних дорожніх реагентів та відповідно выд корозії.

Основні переваги технології порошкового фарбування в порівнянні з технологією фарбування рідкими ЛКМ:

– полімерне покриття наноситься в один шар, на відміну від рідких ЛКМ;

– для нанесення порошкового покриття не потрібно підготовки або контролю в’язкості фарби, оскільки порошкові фарби поставляються у готовому до застосування вигляді;

– втрати при порошковому фарбуванні становлять лише 1-4%, у той час як втрати при фарбуванні рідкими ЛКМ становлять близько 40%;

– Весь процес порошкового фарбування займає близько 40-50 хвилин (для рідких ЛКМ потрібно як мінімум 2 шари з годинною сушкою, а для нітроемалей потрібні 3-4 шари, для досягнення необхідної товщини).

– Не потрібні додаткові витрати для захисту фарбувального обладнання від лакофарбового туману, (у зв’язку з відсутністю такого).

Крім того, обладнання для порошкового фарбування дозволяє знизити витрати на електроенергію, будівництво та експлуатацію очисних споруд, зберігання та приготування матеріалів, а також суттєво скоротити площі фарбувальних ділянок та покращити умови праці персоналу.

Для організації ділянки порошкового фарбування потрібне таке обладнання:

– установка напилення порошкової фарби;

– камера напилення порошкової фарби;

– піч полімеризації порошкової фарби.

Фарбування вузлів і деталей автотранспорту – це мистецтво, що вимагає не тільки вмілої руки майстра, але й наявність професійного фарбувального обладнання та якісних матеріалів, оскільки порошкове фарбування має на увазі цілий комплекс операцій, який необхідно зробити для отримання якісного полімерного покриття що за своїми характеристикам набагато перевершує покриття рідких ЛКМ.